Presúvanie

Presúvanie kartičiek na správne miesto. Jednoduché ovládanie, zaujímavé a neotrepané úlohy.


Algoritmické myšlení
Postupnosť akcií
Sběr odpadu
Bloudící myš
Stavby z kostek
Opakovanie, cykly
Sběr vlajek  Nový obsah
Včelí smyčky
Podmínky a větvení
Sběr vlajek: podmínky  Nový obsah
Rozhodovací stromy
Premenné
Vývojové diagramy a proměnné
Funkce
Kouzelné hůlky


Rozhodovačka

Rýchle precvičovanie výberom z dvoch možností.


Algoritmické myšlení
Podmínky a větvení
Deaktivace bomby  Nový obsah


Šípkovaná

Umiestnite do lesa šípky a pomôžte škriatkom nájsť cestu do ich domčeku! Nie je to len tak. Škriatkovia musia tiež zbierať hríbiky, nemôžu sa zraziť a nemôžu spadnúť do vody. A pozor na škreta!

Šípkovaná je jednoduchá logická úloha, ktorá precvičuje programátorský štýl myslenia. Je to dobrá príprava na komplikovanejšie programátorské úlohy. Šípkovaná je použiteľná pre deti na prvom stupni základných škôl, aj pre starších riešiteľov však ponúkame zaujímavé úlohy.

Pokiaľ chcete skúsiť podobnú, ale trochu náročnejšiu programátorskú hru, skúste úlohu Robotanik.


Škriatkova rozcvička

Zber hríbikov

Skoky

Prefarbovanie

Teleport

Miznúce šípky

Viac škriatkov

Pozor na ohyzda!

Lesné výpravy I

Vybuchujúca muchotrávka

Kombinované

Ťažké



Korytnačia grafika

Naprogramujte korytnačku, aby kreslila pekné obrázky. Korytnačka rozumie pokynom ako „choď dopredu“ alebo „odboč doprava“. Programy tvoríte pomocou premiestňovania grafických blokov. Základné úlohy sú jednoduché a zvládnu ich aj deti na prvom stupni ZŠ. Korytnačka je však šikovná a zabaví aj zdatných programátorov – dokáže napríklad vykresliť aj elegantné fraktály. Pokročilí riešitelia môžu navyše využiť cvičenie, Python korytnačka, v ktorom sa korytnačka programuje textovo.

Záujemcovia nájdu viac informácií o korytnačej grafike v knižke od jedného z autorov projektu Vieme programovať.


Základy

Jednoduché kreslenie

Kreslenie

Vzory s opakovaním

Kreslenie II

Vzory s opakovaním

Premenné

Správne uhly

Korytnačie experimentárium



Robotanik

Robotanik je programátorská úloha s jednoduchými pravidlami, ovládaním a mnohými zaujímavými úlohami. Základné úlohy môžu riešiť aj úplní programátorskí začiatočníci. Pokročilé úlohy dajú zabrať aj skúseným programátorom a slúžia predovšetkým ako dobrý tréning rekurzie.

Pokiaľ chcete skúsiť na rozcvičenie niečo jednoduchšie, skúste hru https://www.viemeprogramovat.sk.


Tréning

Ľahké

Stredne ťažké

Ťažké

Skutočná výzva

NAPÍŠTE NÁM

Neviete si rady?

Najprv sa, prosím, pozrite na časté otázky:

Časté otázky Návody pre rodičov Návody pre učiteľov

Čoho sa správa týka?

Odkaz Obsah Ovládanie Prihlásenie Licencia