Presúvanie
Presúvanie kartičiek na správne miesto. Jednoduché ovládanie, zaujímavé a neotrepané úlohy.

Bloudící myš (ľahké)

Stavby z kostek (ľahké)

Rozhodovací stromy (ľahké)

Vývojové diagramy a proměnné (stredné)

Kouzelné hůlky (stredné)

Šípkovaná
Umiestnite do lesa šípky a pomôžte škriatkom nájsť cestu do ich domčeku! Nie je to len tak. Škriatkovia musia tiež zbierať hríbiky, nemôžu sa zraziť a nemôžu spadnúť do vody. A pozor na škreta!
Šípkovaná je jednoduchá logická úloha, ktorá precvičuje programátorský štýl myslenia. Je to dobrá príprava na komplikovanejšie programátorské úlohy. Šípkovaná je použiteľná pre deti na prvom stupni základných škôl, aj pre starších riešiteľov však ponúkame zaujímavé úlohy.
Pokiaľ chcete skúsiť podobnú, ale trochu náročnejšiu programátorskú hru, skúste úlohu Robotanik.Škriatkova rozcvička
Zber hríbikov
Skoky
Prefarbovanie
Teleport
Miznúce šípky
Viac škriatkov
Pozor na ohyzda!
Lesné výpravy I
Vybuchujúca muchotrávka
Kombinované
Ťažké

Korytnačia grafika
Naprogramujte korytnačku, aby kreslila pekné obrázky. Korytnačka rozumie pokynom ako „choď dopredu“ alebo „odboč doprava“. Programy tvoríte pomocou premiestňovania grafických blokov. Základné úlohy sú jednoduché a zvládnu ich aj deti na prvom stupni ZŠ. Korytnačka je však šikovná a zabaví aj zdatných programátorov – dokáže napríklad vykresliť aj elegantné fraktály. Pokročilí riešitelia môžu navyše využiť cvičenie, Python korytnačka, v ktorom sa korytnačka programuje textovo.
Záujemcovia nájdu viac informácií o korytnačej grafike v knižke od jedného z autorov projektu Vieme programovať.Základy
Jednoduché kreslenie
Kreslenie
Vzory s opakovaním
Kreslenie II
Vzory s opakovaním
Premenné
Správne uhly
Korytnačie experimentárium

Maľovanie
ProgMaľovanie je zábavná kombinácia programovania a maľovania. Úlohou je nakresliť zaujímavé obrázky pomocou programov, ktoré tvoríte preťahovaním pripravených blokov. Ide o programátorskú úlohu vhodnú aj pre úplných začiatočníkov a deti na prvom stupni ZŠ.
Maľovacia rozcvička
Obrázky
Obrázky II
Vzory s opakovaním
Premenné
Tvary
Skladanie tvarov II
Funkcie
Ladenie obrázkov

Robotanik
Robotanik je programátorská úloha s jednoduchými pravidlami, ovládaním a mnohými zaujímavými úlohami. Základné úlohy môžu riešiť aj úplní programátorskí začiatočníci. Pokročilé úlohy dajú zabrať aj skúseným programátorom a slúžia predovšetkým ako dobrý tréning rekurzie.
Pokiaľ chcete skúsiť na rozcvičenie niečo jednoduchšie, skúste hru https://www.viemeprogramovat.sk.