Presúvanie

Presúvanie kartičiek na správne miesto. Jednoduché ovládanie, zaujímavé a neotrepané úlohy.


Informatické myslenie
Algoritmické myslenie
Postupnosť príkazov
Zber odpadu
Blúdiaca myš
Stavby z kociek
Opakovanie, cykly
Zber vla
Zber vlajok
Včelie slučky
Podmienky a vetvenie
Zber vlajok: podmienky
Rozhodovacie stromy
Vývojové diagramy
Vývojové diagramy: úpravy textu  Nový obsah
Vývojové diagramy: proměnné a čísla  Nový obsah
Funkcie
Obrázkové funkcie
Rozpoznávanie vzorov a zovšeobecňovanie
Spoločná vlastnosť
Spoločná vlastnosť: obrázky
Spoločná vlastnosť: slová
Trojice
Vzory v postupnostiach
Postupná přeměna
Doplňovanie radov: čísla
Doplňovanie radov: symboly
Doplňovanie radov: geometrické útvary
Popis vzorov
Popis vzorov: Vyšívanie
Reverzné inžinierstvo
Vzťahy slov
Čarovné prútiky
Obrázkový mixér
Kódy květin  Nový obsah
Rozklad na časti
Obrázky a vrstvy
Rozklad obrázkov
Rozklad obrázkov (s opakovaním)
Abstrakcia
Klasifikácia
Rebrík abstrakcia
Logické myslenie
Logické spojky a pravdivostné tabuľky
Logické odvodzovanie
Zasadací poriadok
Debny s pokladmi
Hlavy robotov
Poctivci a zloduchovia
Poctivci a zloduchovia: dvojičky
Riešenie problémov
Bludisko a presuny
Bludisko


Rozhodovačka

Rýchle precvičovanie výberom z dvoch možností.


Informatické myslenie
Algoritmické myslenie
Podmienky a vetvenie
Deaktivácia bomby
Rozpoznávanie vzorov a zovšeobecňovanie
Spoločná vlastnosť
Spoločná vlastnosť: slová
Vzory v postupnostiach
Číselné rady obrázkovo
Reverzné inžinierstvo
Slovné vzťahy
Rozklad na časti
Vzory z dlaždíc
Logické myslenie
Logické spojky a pravdivostné tabuľky
Logické výroky
Bájná logika
Negace tvrzení


Porozumenie programom

Prezrite si vypracované riešenie príkladov v Pythone. Pre každý ukážkový program dostanete niekoľko kontrolných otázok, ktoré testujú schopnosť čítať zdrojový kód a porozumieť mu.


Modelovanie a simulácie: biológia, príroda

Modelovanie a simulácie: ľudia a doprava



Šípkovaná

Umiestnite do lesa šípky a pomôžte škriatkom nájsť cestu do ich domčeku! Nie je to len tak. Škriatkovia musia tiež zbierať hríbiky, nemôžu sa zraziť a nemôžu spadnúť do vody. A pozor na škreta!

Šípkovaná je jednoduchá logická úloha, ktorá precvičuje programátorský štýl myslenia. Je to dobrá príprava na komplikovanejšie programátorské úlohy. Šípkovaná je použiteľná pre deti na prvom stupni základných škôl, aj pre starších riešiteľov však ponúkame zaujímavé úlohy.

Pokiaľ chcete skúsiť podobnú, ale trochu náročnejšiu programátorskú hru, skúste úlohu Robotanik.


Škriatkova rozcvička

Zber hríbikov

Skoky

Viac škriatkov

Pozor na ohyzda!

Prefarbovanie

Lesné výpravy I

Teleport

Vybuchujúca muchotrávka

Miznúce šípky

Lesné výpravy II

Zložité

Korytnačia grafika

Naprogramujte korytnačku, aby kreslila pekné obrázky. Korytnačka rozumie pokynom ako „choď dopredu“ alebo „odboč doprava“. Programy tvoríte pomocou premiestňovania grafických blokov. Základné úlohy sú jednoduché a zvládnu ich aj deti na prvom stupni ZŠ. Korytnačka je však šikovná a zabaví aj zdatných programátorov – dokáže napríklad vykresliť aj elegantné fraktály. Pokročilí riešitelia môžu navyše využiť cvičenie, Python korytnačka, v ktorom sa korytnačka programuje textovo.

Záujemcovia nájdu viac informácií o korytnačej grafike v knižke od jedného z autorov projektu Vieme programovať.


Základy

Jednoduché kreslenie

Kreslenie

Vzory s opakovaním

Kreslenie II

Vzory s opakovaním

Premenné

Správne uhly

Korytnačie experimentárium



Robotanik

Robotanik je programátorská úloha s jednoduchými pravidlami, ovládaním a mnohými zaujímavými úlohami. Základné úlohy môžu riešiť aj úplní programátorskí začiatočníci. Pokročilé úlohy dajú zabrať aj skúseným programátorom a slúžia predovšetkým ako dobrý tréning rekurzie.

Pokiaľ chcete skúsiť na rozcvičenie niečo jednoduchšie, skúste hru https://www.viemeprogramovat.sk.


Tréning

Ľahké

Stredne ťažké

Ťažké

Skutočná výzva

Binárna krížovka

Vyplňte do krížovky nuly a jednotky a splňte všetky podmienky. Úloha na precvičenie binárnych čísel a logických spojok.


Logické výrazy

Farebné sudoku

Variant obľúbenej logickej úlohy sudoku. Namiesto čísel sa u nás umiestňujú farebné symboly. Úlohou je, aby v každom riadku, stĺpci a bloku bol každý symbol práve jedenkrát. Namiesto klasickej mriežky 9x9 ponúkame zadanie na mriežkach 4x4 a 6x6. Tie sa príjemnejšie a rýchlejšie riešia, no jednako ani zadania na menších mriežkach nemusia byť úplne jednoduché...


Sudoku 4×4: rozcvička

Sudoku 4×4: ľahké

Sudoku 4×4: ťažšie

Sudoku 6×6



Guľôčka

Vašou úlohou je previesť bludiskom guľôčku a pozbierať všetky modré štvorčeky. Ale pozor, guľôčka sa zastaví iba vtedy, keď narazí do steny.


Guľôčka: rozcvička

Guľôčka: ľahké

Guľôčka: stredné

Guľôčka: zákerné

Guľôčka: ťažké

Guľôčka: skutočná výzva



NAPÍŠTE NÁM

Neviete si rady?

Najprv sa, prosím, pozrite na časté otázky:

Časté otázky Návody pre rodičov Návody pre učiteľov

Čoho sa správa týka?

Odkaz Obsah Ovládanie Prihlásenie Licencia