Šípkovaná

Umiestnite do lesa šípky a pomôžte škriatkom nájsť cestu do ich domčeku! Nie je to len tak. Škriatkovia musia tiež zbierať hríbiky, nemôžu sa zraziť a nemôžu spadnúť do vody. A pozor na škreta!

Šípkovaná je jednoduchá logická úloha, ktorá precvičuje programátorský štýl myslenia. Je to dobrá príprava na komplikovanejšie programátorské úlohy. Šípkovaná je použiteľná pre deti na prvom stupni základných škôl, aj pre starších riešiteľov však ponúkame zaujímavé úlohy.

Pokiaľ chcete skúsiť podobnú, ale trochu náročnejšiu programátorskú hru, skúste úlohu Robotanik.


Škriatkova rozcvička



Korytnačia grafika

Naprogramujte korytnačku, aby kreslila pekné obrázky. Korytnačka rozumie pokynom ako „choď dopredu“ alebo „odboč doprava“. Programy tvoríte pomocou premiestňovania grafických blokov. Základné úlohy sú jednoduché a zvládnu ich aj deti na prvom stupni ZŠ. Korytnačka je však šikovná a zabaví aj zdatných programátorov – dokáže napríklad vykresliť aj elegantné fraktály. Pokročilí riešitelia môžu navyše využiť cvičenie, Python korytnačka, v ktorom sa korytnačka programuje textovo.

Záujemcovia nájdu viac informácií o korytnačej grafike v knižke od jedného z autorov projektu Vieme programovať.


Základy



Maľovanie

ProgMaľovanie je zábavná kombinácia programovania a maľovania. Úlohou je nakresliť zaujímavé obrázky pomocou programov, ktoré tvoríte preťahovaním pripravených blokov. Ide o programátorskú úlohu vhodnú aj pre úplných začiatočníkov a deti na prvom stupni ZŠ.


Maľovacia rozcvička



NAPÍŠTE NÁM

Neviete si rady?

Najprv sa, prosím, pozrite na časté otázky:

Časté otázky Návody pre rodičov Návody pre učiteľov

Čoho sa správa týka?

Odkaz Obsah Ovládanie Prihlásenie Licencia